Sažetak o provedbi 4. radionice u okvirima „ Građanskog obrazovanja mladih“
Sažetak o provedbi 4. radionice u okvirima „ Građanskog obrazovanja mladih“
Četvrta radionica se odnosila na primjere dobre prakse mladenačkih projekata i upoznavanje s međunarodnim, domaćim institucijama i organizacijama koje preko obavljanja svojih djelatnosti olakšavanju integraciju mladih, pokretanje inicijativa i projekata. Preko praktičnog djela radionice mladi su u jednom trenutku postali poduzetnici i imali su mogućnost razvoja vlastitih poslovnih ideja, pod pretpostavkom da posjeduju samo ideju i traže metodiku njezine implementacije.
Preko rada u grupama razvijene su 3 ideje:
- Ideja od kuda i kako krenuti u realizaciju poslovne ideje
- EKO SELO
- Razvoj i prezentiranje inicijative „ Mikrospecijalizacija nastavnog programa za nadarene učenike“
IDEJA od kuda i kako krenuti u realizaciju poslovne ideje
Prva ideja se odnosila na razvoj platforme i umreženog sustava koji će se koristiti kao referentna podloga za daljnji razvoj inicijalnih poduzetničkih ideja, inicijativa, razrade projekata te pokretanja vlastitog poduzeća.
Struktura ideje:
- U okvirima razvojne platforme početna stavka je bila približiti tematiku i destigmatizaciju termina “strah od neuspjeha“ mladim osobama
- Utjecaj na razvoj mentalnog sklopa u kojemu je naglasak na metodici pokušaja – pogreške i dolaska do efektivne poslovne ideje, tvrtke ili samostalne djelatnosti
- Uvođenje pravno i poslovno utemeljene TO DO liste za osnivanje poduzeća na nacionalnoj razini
- Omogućavanje pojednostavljene izrade poslovne dokumentacije
- Ova stavka bi mogla biti realizirana jedino u slučaju uvođenja pojednostavljene birokracije prilikom osnivanja vlastitog poduzeća, obrta, tvrtke ili obavljanja vlastite djelatnosti
- Platforma bi bila koncipirana na način da bi okupljala stručnjake koji bi pomagali pri izradi financijskih planova, poslovnih planova, početnih analiza, ekonomskih projekcija…
- Uspostava mentorskog odnosa između mladih poduzetnika ili drugih zainteresiranih dionika i uspješnih poduzetnika za prijenose dobre prakse, stjecanje iskustva i učenja
- Omogućavanje tehničke, pravne i administrativne pomoći kod razvoja i realizacije poslovne ideje
- Uspostava odjela koje će se striktno baviti novim metodikama financiranja za mlade ( EU fondovi, postotci sufinanciranja, bespovratna sredstva, metodike kreditiranja, HBOR… )
- Povezivanje s drugim ustanovama, mrežama, stručnjacima, proizvođačima, kreatorima poslovnih ideja za stvaranje umreženog sustava
- Osiguravanje fizičkog i virtualnog prostora za realizaciju i implementaciju razrađenih ideja te pomoć pri izlasku na tržište
Intencija davatelja ideje je bila:
- Razvoj mreže
- Tako razvijena mreža i platforma bi imala funkciju povećanja distribucije materijalnih i nematerijalnih resursa u zajednici, na način da će se korisnike potaknuti stvaranje novih društvenih, poslovnih i socijalnih veza te povećati participacija na tržištu rada
- Osnaživanje pojedinca preko radionica, razgovora, savjetovanja s psihologom za suočavanje i prevladavanje osobnih kriza
- Omogućavanje prilika za iskazivanje vlastitih potreba u okviru izlaska na tržište rada
- Stručno usavršavanje bi uključivalo sljedeće tematike:
- Razvoj komunikacijskih vještina
- Upravljanje vremenom
- Upravljanje radnim učinkom
- Upravljanje stresom
- …
Ideja EKO SELO
Druga ideja se odnosila na osnivanje i uspostavu EKO SELA. Ideja je povezala novu tematiku koja nije razvijena na području Grada Ludbrega i odnosila se na razvoj socijalnog poduzetništva. U okvirima ove ideje korisnici su se percipirali kao društveni poduzetnici koji su svoju ideju razradili u vidu project managementa te su tako pristupili u razradi ostalih stavaka poput financiranja, osiguravanja održivosti, održivog razvoja, umrežavanja i povezivanja te implementacije ideje.
Struktura ideje:
- Razvoj ideje za projekt; Osnivanje EKO SELA
- Kontakt s ostalim udrugama u referentnom području
- Istraživanje EU fondova za osiguravanje financijske potpore
- Traženje partnera i suradnika za razvoj i implementaciju ideje ( druga poduzeća, fakulteti, specijalizirane škole, udruge, distributerske tvrtke…)
- Razvoj projektnih aktivnosti
- Pisanje projekta i apliciranje na natječaje EU fondova
- Dobivanje sredstava i početak implementacije projektnih aktivnosti
- Osnivanje EKO SELA
- Zapošljavanje osoba s posebnim potrebama, studenata i srednjoškolaca za rad i stjecanje iskustva
- Uvođenje suradnje s zainteresiranim fakultetima, udrugama i drugim zainteresiranim dionicima
- Provođenje edukacijsko – rehabilitacijske prakse
- Povezivanje i umrežavanje s drugim tvrtkama za plasiranje proizvedenih proizvoda
- Utjecaj na povećanje tolerancije spram isključenih društvenih skupina poput osoba s posebnim potrebama
- Poticanje stvaranja eko turizma
- Osiguravanje održivosti projekta preko proizvodnje i distribucije proizvoda i razvijenih socijalnih usluga ( stručne prakse, radionice o toleranciji, povezivanje različitih dobnih skupina, održavanja poslovnih skupova, neformalnih druženja u zajednici…)
Razrada aktivnosti po projektu/ideji:
- Približavanje ideje ciljanim skupinama ( mlade osobe, osobe s posebnim potrebama, studenti, učenici, osobe koje su dugotrajno nezaposlene)
- Osnivanje EKO SELA
- Zapošljavanje ljudi s posebnim potrebama
- Pronalazak tvrtki u inozemstvu koje bi održavale svoj team building u našem EKO SELU ( razvoj novog oblika turizma u našoj zajednici)
- Razvoj kapaciteta udruga koje se bave osobama s posebnim potrebama preko praktičnog rada s korisnicima
- Razvoj kapaciteta uključenih obrazovnih ustanova
- Jačanje i osnaživanje ciljanih skupina
- Jačanje vlastitih administrativnih kapaciteta preko usvajanja novih znanja preko EU fondova
- Održavanje i uvođenje posebne edukacijsko – rehabilitacijske prakse
- Pronalazak novih suradnika ( distributera) za širenje našeg EKO SELA
Intencija druge grupe je bila omogućiti pružanje nove socijalne usluge preko uvođenja novog oblika poduzetništva; socijalnog poduzetništva. U okvirima prezentacije ove ideje naglasak se stavio na primjenu poduzetničkih načela u socijalnom poduzetništvu kao što su: inovativnost, razumno preuzimanje rizika, samouvjerenost, uporan rad, jasno postavljanje ciljeva i odgovornost u društveno-ekonomskom smislu s ciljem unaprjeđenja kvalitete života ciljanih skupina, posebice osoba s posebnim potrebama.
Treća ideja „Razvoj i prezentiranje inicijative „ Mikrospecijalizacija nastavnog programa za nadarene učenike“
Treća ideja je bila o pokretanju nove inicijative u okvirima obrazovnog sustava koji bi omogućio profiliranje nadarenih učenika koji posjeduju specifične vještine i kompetencije.
Srž inicijative se odnosi na uvođenje mikrospecijalizirane nastave koja se nalazi unutar standardnog obrazovnog sustava u kojemu bi naglasak bio na praktičnoj nastavi, razvijanju ideja i pomoći prilikom implementiranja projekata.
Temeljne stavke ideje:
- IDEJA + SREDSTVO = POSAO
- Analiza potreba učenika, njihovih preferencija, vještina, kompetencija, interesa i poslovnih tendencija
- Preko specijaliziranog i usmjerenog pristupa poticati samopouzdanje i individualnost kod učenika
- Uvođenje specijaliziranih metoda za usavršavanje na određenom području djelovanja
- Primjena metodika specijalizirane prakse u određenim područjima koje odgovaraju potrebama odabranih učenika
- Razvoj ekspertize kod učenika preko uvođenja mentorskog odnosa
- Uvođenje metodika neformalne edukacije
- Spajanje formalnog i neformalnog obrazovanja
- Komercijalizacija ostvarenih rezultata i razvijenih projekata i inicijativa
- Razvoj kreativnih projekata u svrhu stjecanja dijela novčanih sredstava za daljnje financiranje programa
- Povezivanje i umrežavanje s sličnim inicijativama u svrhu razvoja i stjecanja dodatnog iskustva
Konkluzija nakon provedenih radionica
Kao konkluzija iznad opisanih radionica, navode se slijedeći prijedlozi mladih kako utjecati na vlastiti status unutar društvene zajednice i samim time poboljšati svoj položaj:
- Približiti metodiku mladenačkog djelovanja široj populaciji preko organizacija manifestacija, sastanaka, dogovora, neformalnog druženja za prezentiranje ideja i inicijativa
- Organizacija prostora za mlade za njihovo djelovanje
- Organizacija manifestacija poput raznih kvizova na otvorenom, kako bi se smanjila socijalna distanca između različitih društvenih skupina i međugeneracijski jaz
- Uvođenje radionica, savjetovanja i praktičnih primjera za razvoj komunikacijskih i socijalnih vještina
- Vlastitim djelovanjem i pozitivnim primjerima razviti svoje mjesto kao „ Mjesto tolerancije“ za sve osobe bez diskriminacije i predrasuda
- Uvođenje debata, večeri poezije, klupskih večeri za sve osobe bez obzira na dob
- Kontiniurane prezentacije primjera dobrih praksi preko svih dostupnih kanala ( razgovora, prezentacija fotografija… )
- Poticanje kreativnosti
- Ideja o pokretanju inicijative „ Kreativna zajednica = Povezana zajednica)
- Mladi su dali i svoje odgovore i metodike na koji način bi oni razvili svoje inicijative i vlastite kapacitete:
- Korištenje i razvoj komunikacijskih alata
- Razvoj komunikacijskog i marketinškog plana koji striktno apelira na emocije ( sukladno svjetskim trendovima)
- Uspostava povezane zajednice preko zajedničkog rješavanja problema
- Traženje poveznica i sličnosti između različitih grupacija kako bi se iskristalizirala zajednička tematika i interesi
- Uspostava sistematizirane i strukturirane organizacije
- Osiguravanje širenja informacija
- Kontinuirano približavanje različitih društvenih skupina sličnom ili istom cilju