Sažetak o trećoj radionici u okvirima „ Građanskog obrazovanja mladih“
Sažetak o trećoj radionici u okvirima „ Građanskog obrazovanja mladih“
7.veljače 2015. održale su se treća i četvrta radionice u sklopu projekta “Mladi na području Grada Ludbrega kao aktivni, informirani, društveno, politički odgovorni akteri“. Na radionicama je prisustvovalo 19 mladih osoba u dobi od 18 do 29 godina. Tematika održanih radionica je bila nezaposlenost mladih, poduzetništvo, primjeri dobre prakse i mogućnosti utjecanja mladih na društvene procese. Kao centralna točka radionice oko koje su se vodile rasprave, posebice se istaknuo pojam tolerancije.
Treća radionica
Centralna problematika o kojoj se raspravljalo se odnosila na:
- pomanjkanje tolerancije u društvu
- nametanje stavova mladim osobama putem obrazovanja, medija i drugih marketinških alata
- nedostatak razvojnih kapaciteta za mlade ( obrazovnih, institucionalnih, administrativnih )
- tehnologija kao društveni problem
- kako potaknuti kreativnost kod mladih osoba
- kako mlade potaknuti na društveno djelovanje
- kako mlade potaknuti na osnivanje vlastitog poduzeća
- kako uspostaviti ravnotežu između prava i obveza svakog građanina u društvu
Tokom razvoja diskusije o iznad navedenim temama, mladi su iskazali svoja mišljenja i stavove:
- Politika ( politologija kao znanost o politici) bi trebala biti obavezan predmet u školi
- Preko formalne i neformalne edukacije bi trebalo utjecati na razvoj mišljenja kod mladih ljudi na taj način smanjiti razvoj predrasuda i diskriminacije
- Nemogućnosti artikulacije mišljenja mladih
- Preko učenja, novih informacija i iskustva nadograditi vlastiti karakter
- Veliku važnost se mora pridodati izgradnji vlastitog mišljenja
- Svaka osoba mora imati pravo na izražavanje vlastitog mišljenja
- Potrebno je uspostaviti ravnotežu između datih prava i obaveza koje iz njih proizlaze
- Za svakog pojedinca je najteže izaći iz vlastite „ komfor zone“
- Odgoj je primarna baza za daljnji razvoj osoba, pojedinca
- Potrebna je pravilna organizacija vremena ( za učenje, rad, izvanškolske aktivnosti, školske aktivnosti )
- Potrebno je kroz čim više komunikacijskih kanala širiti različita mišljenja kako bi se pojam tolerancije širio eksponencijalno s njima
- Tehnologija je društveni problem današnjice ( povećava socijalnu distancu i smanjuje povezanosti između ljudi, tj. distancira ih)
- Danas je veoma teško odrediti koje su primarne društvene vrijednosti
- Mladi ponekad zbog netočnih i diversificiranih informacija imaju krivu percepciju o vlastitom statusu u društvu
- U okvirima društvenih normi, ponašanja, artikulacije i generiranja mišljenja potrebno je tražiti društvene promjene na nacionalnoj razini
- Stav prema mladima je drugačiji u ruralnim sredinama
- U ruralnim sredinama diskriminacija je veća
- Diskriminacija je veliki društveni problem koji negativno utječe na sve nas
- Tuđi izbor se mora poštivati do one granice u kojoj ne šteti drugim osobama